www. sport .olza.pl
Kontakt: tel. (033) 85-78-720 fax: (033) 85-78-721 e-mail: sport@olza.pl
Szukaj: w ok
strona główna
Olimpiada Samorządowa
badminton
baseball
gimnastyka sportowa
gry karciane
hokej na lodzie
hokej na trawie
inne
jeździectwo
kolarstwo
koszykówka
lekkoatletyka
modelarstwo
narciarstwo alpejskie
narciarstwo klasyczne
piłka nożna
piłka ręczna
pływanie
siatkówka
skiboby
snowboard
sporty motorowe
sporty walki
strzelectwo
szachy
tenis stołowy
tenis ziemny
łucznictwo
łyżwiarstwo figurowe
wszystkie

POLECAMY:







RAJD ŚLĄSKA ZA NAMI 01/07/2018


W ubiegłym roku na Rajdzie Śląska Tomasz Kasperczyk i Damian Syty świętowali swoje pierwsze zwycięstwo w klasyfikacji generalnej Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polska. W tym roku załoga niebieskiego Forda Fiesty powtórzyła ten wyczyn, wygrywając rajd o zaledwie 0,2 s.

Dla Mikołaja Marczyka i Szymona Gospodarczyka początek rajdu zapowiadał się idealnie. Załoga Skoda Polska Motorsport prowadziła po krótkiej, piątkowej części rajdu i w sobotę od rana powiększała swoją przewagę.
Ich zadanie nie było łatwe, bo ubiegłoroczni zwycięzcy – Tomasz Kasperczyk i Damian Syty (Ford Fiesta R5), również i w tym roku prezentowali znakomite tempo. Załoga Tiger Energy Rally Team wygrała dwa pierwsze przejazdy odcinka w Suszcu i po 7 oesach traciła zaledwie 4,4 s. do Marczyka. Lider klasyfikacji RSMP Jakub Brzeziński i jego pilot Kamil Kozdroń (Skoda Fabia R5) prezentowali dobre tempo, wygrali nawet pierwszy przejazd Chybia, ale ich strata wynosiła już przeszło 10 s.


Drugi przejazd odcinka Chybie przewrócił klasyfikację rajdu. Uszkodzone szpilki w jednym z kół sprawiły, że Marczyk nie mógł jechać swoim normalnym, rajdowym tempem. Kierowca Skody stracił na tej próbie prawie 6,5 minuty i spadł w klasyfikacji na 12. pozycję. Marczyk nie zrezygnował z jazdy i niesprawnym samochodem wystartował do kończącego rajd Power Stage. Ostatecznie na mecie zameldował się na 18 pozycji, blisko 10 minut za zwycięzcą.

Z pecha kierowcy Skody skorzystali Kasperczyk i Syty (Ford Fiesta R5). Załoga Tiger Energy Drink Rally Team objęła prowadzenie, ale przed Power Stage ich przewaga nad Brzezińskim wynosiła zaledwie 0,5 s. Popularny „Colin” wyraźnie przyspieszył na ostatnich oesach – zanotował najlepsze czasy w Chybiu i na dodatkowo punktowanym Power Stage w Suszcu. Do zwycięstwa zabrakło mu jednak ułamków sekund – 0,2 s. różnicy między pierwszą dwójką to nowy rekord w RSMP.

Zbigniew Gabryś i Artur Natkaniec (Ford Fiesta R5) przerwali złą passę i zajęli najniższy stopień podium. Do zwycięzcy stracili 1 min i 11,3 s. Za nimi finiszowała druga załoga Rallytechnology – Dariusz Poloński i Łukasz Sitek (Ford Fiesta R5). Łukasz Byśkiniewicz i Maciej Wisławski zajęli piąte miejsce, a dodatkowo zgarnęli punkty za trzeci czas na Power Stage.


Marcin Słobodzian i Grzegorz Dachowski (Subaru Impreza STI) od początku rajdu kontrolowali sytuację w klasie Open N. Załoga Subaru Poland Rally Team zajęła szóste miejsce w generalce. W ośce i w klasie 4 najszybsi byli Jacek Jurecki i Michał Trela (Peugeot 208 R2). Robert Halicki i Tomasz Tkacz (Abarth 500) zwyciężyli w klasie Open 2WD+ a Konrad Dudziński i Adam Binięda w HR-4. Rafał Kulka i Aneta Marcol (Renault Clio R3) dotarli do mety jako jedyni reprezentanci klasy R3.

„Ten rajd zawsze się wiąże dla mnie z emocjami. Cieszę się bardzo, bo nie popełniliśmy żadnych błędów i w zwyciężyliśmy w rajdzie. Kiedy dowiedziałem się, że wygrałem rajd o 0,2 s. to była jedna z najpiękniejszych chwil w moim życiu” – cieszył się na mecie Tomasz Kasperczyk.

„Bardzo szybki weekend, bardzo szybki rajd – Rajd Śląska jest bardzo charakterystyczny, z bardzo nierównymi trasami. Jechaliśmy dobrze, tylko na ostatnim oesie trochę odjęliśmy, przekonani, że nasz rywal dostał karę. Przez to zabrakło nam tych 0,2 s. do zwycięstwa. Z rajdu Śląska wyjeżdżamy z dużą przewagą, ale nasza konkurencja nie próżnuje i dużo testuje między kolejnymi imprezami. Na Rajdzie Rzeszowskim będziemy musieli się spiąć i pojechać bardzo szybko” – zapowiedział drugi na mecie Jakub Brzeziński.


Czołówka klasyfikacji generalnej: 

1. Kasperczyk / Syty (Ford Fiesta R5) 1:03:22,9
2. Brzeziński / Kozdroń (Škoda Fabia R5) + 0,2
3. Gabryś / Natkaniec (Ford Fiesta R5) + 1:11,3
4. Poloński / Sitek (Ford Fiesta R5) + 1:21,8
5. Byśkiniewicz / Wisławski (Hyundai i20 R5) + 1:50,4
6. Słobodzian / Dachowski (Subaru Impreza STi) + 2:53,0
7. Jurecki / Trela (Peugeot 208 R2) + 5:01,6
8. Wróblewski / Spentany (Peugeot 208 R2) + 5:05,3
9. Łata / Majewski (Ford Fiesta Proto) + 5:17,3
10. Bolek / Gaś (Peugeot 208 R2) + 6:34,8


Wyniki - http://www.sport.olza.pl/public/Rajd Slaska - klasyfikacja generalna.pdf


Napięty kalendarz Motul Historyczych Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski oznaczał, że zawodnicy startujący w tym cyklu mieli sporo pracy nad przeżywającymi drugą młodość rajdówkami i niektóre z nich ostatkiem sił dotrwały do mety Rajdu Śląska.

Jadący Subaru Legacy Robert Luty i Marcin Celiński odnieśli zwycięstwo w klasyfikacji generalnej międzynarodowych kategorii historycznych (FIA 1-4), a także w FIA 4, jak również byli najszybszą załogą rajdu. W FIA 4 na podium znalazły się również załogi Elefant/Kornobis oraz Skrzypek/Pyda. Jedyni realni konkurenci Lutego w walce o zwycięstwo w Historycznej Klasyfikacji Generalnej – załoga Zaleski/Gruszczyński zaczęła rajd od rewelacyjnych czasów na krótkich pokazowych próbach w centrum Chorzowa, ale problemy techniczne z ich Porsche 911 sprawiły, że swoje wysiłki musieli skoncentrować na dotarciu do mety. Osiągnęli ją na drugim miejscu w FIA 1-4 i pierwszym w FIA 3 przed Piotrem Gadomskim i Tomaszem Widerą. W FIA 2 triumfowali Artur Burtan i Rafał Chronowski (Fiat 128 Sport Coupe) pokonując duety Hoffman/Barłoga oraz Kiepura/Galle. W FIA 1 zwyciężyli Andrzej Wodziński i Marek Kaczmarek (Lancia Fulvia) przed załogą Curyło/Skwarek w Syrenie 104.


W PZM 5 początkowo nietykalni byli Dawid Smółka i Mateusz Radecki, ale niestety na OS 5 musieli się wycofać z dalszej walki. Prowadzenie „odziedziczyli” Jakub Wolski i Bartosz Krawiec i nie oddali go aż do mety. Na podium klasy znalazła się również załoga Stopa/Ślęczka oraz Polak/Gargas.

Choć zwycięzcy kategorii Youngtimerów (PZM 6) – Marcin Gaciarz i Marcin Kowalik nie zaliczyli tego weekendu do najbardziej udanych, to i tak zdobyli w swojej klasie najwięcej punktów. Na rajd przywieźli zbyt twarde opony, które bardzo powoli się rozgrzewały i przez to nie mieli szans, by atakować czołówkę klasyfikacji generalnej. Na podium PZM 6 znaleźli się również Horodeński z Sałacińskim oraz Gaciarz i Skorupa.

Teraz zawodników i kibiców Motul HRSMP czeka sześciotygodniowa przerwa aż do Rajdu Rzeszowskiego, który jest zaplanowany na 9-11 sierpnia.
 
W poszczególnych klasach zwyciężyli:
Kategoria FIA 1: Andrzej Wodziński/Marek Kaczmarek (Lancia Fulvia Coupe)
Kategoria FIA 2: Artur Burtan/Rafał Chronowski (Fiat 128)
Kategoria FIA 3: Piotr Zaleski/Jacek Gruszczyński (Porsche 911 RS SC)
Kategoria FIA 4: Robert Luty/Marcin Celiński (Subaru Legacy)
Kategoria PZM 5: Jakub Wolski/Bartosz Krawiec (BMW 318 iS)
Kategoria PZM 6: Marcin Gaciarz/Marcin Kowalik (Nissan Sunny GTi)


Informacja prasowa: Biuro prasowe Rajdu Śląska (Foto: Janusz Boruta)







Autor: SRiWR 'OLZA'


  Design & Copyright © 2005 - 2022 OlzaNet
All rights reserved. Wszelkie prawa zastrzeżone.
  
Aby ułatwić korzystanie z naszej strony internetowej, używamy plików cookies, które zapisywane są na Twoim komputerze. Jeżeli nie wyrażasz na to zgody, możesz zmienić ustawienia swojej przeglądarki. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz w Polityce Cookies OK

Polityka prywatności